Neem contact met ons op
Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u een passend advies? Vul dan het onderstaande contactformulier in. Na ontvangst van uw bericht zullen wij z.s.m. contact met u opnemen.
U kunt ons het beste bereiken via e-mail of via het contactformulier. Wij reageren hier normaalgesproken op binnen 24 uur, op maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 uur en 17:00 uur.
Wij hebben net als steeds meer webwinkels tegenwoordig ervoor gekozen geen dure telefonische helpdesk aan te bieden. Dit ziet u terug in de prijzen!
1 Leuk om kennis te maken
1.1 Maar wie zijn jullie eigenlijk?
Wij zijn PCNEXT, een webwinkel volledig en alleen gericht op complete desktop computers voor particulieren, zakelijke gebruikers, en scholen/instellingen. Deze webwinkel is nieuw (2023) maar we bestaan met ons bedrijf al sinds 2006 en hebben reeds tienduizenden desktop computers gebouwd en geleverd. Er is ruime ervaring met levering van grotere aantallen PC's binnen korte termijn, zowel in Nederland als België, en we hebben vanaf het begin van ons bedrijf de laagste prijzen van Nederland. Verder zoeken is dus niet nodig en u kunt veilig en vertrouwd bij ons kopen.
1.2 Waarom zijn jullie zo goedkoop?
Wij kunnen hele scherpe prijzen hanteren omdat we geen groot kantoor hebben maar vanaf verschillende locaties werken, PC's worden o.a. gebouwd bij vaste leveranciers. Ook hebben we geen telefonische support, maar verloopt alles online. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten! Wat ook meetelt is dat we groot inkopen, en ons alleen richten op zelfbouw-PC's en bijvoorbeeld geen andere computer gerelateerde producten verkopen zoals laptops.
1.3 Zijn alle PC's nieuw?
JA! Alle PC's zijn nieuw en worden pas gebouwd als u een bestelling hebt gedaan, zodat we alle gewenste opties en aanpassingen goed kunnen uitvoeren. De PC wordt getest en (indien gewenst) geinstalleerd naar u verzonden, deze is dus helemaal klaar voor gebruik.
Er is wel een categorie 'Refurbished' op de site, hier staan wel PC's in die niet nieuw zijn, dit zijn vaak ex-lease computers afkomstig van bedrijven. Deze zijn door ons nagekeken en opnieuw geinstalleerd, en kunnen we voor een zeer scherpe prijs aanbieden.
1.4 Ruilen jullie ook PC's in?
Nee, wij ruilen geen PC's in. Dit doen we niet, omdat we dan voor elke ingeleverde PC een aparte advertentie zouden moeten maken om deze weer te verkopen (elke PC is anders en we verkopen alleen online) wat helaas te veel tijd kost. U kunt wel uw oude PC bij ons achterlaten onder de noemer 'Oud voor nieuw', indien u een nieuwe PC bij ons koopt, een regeling waarbij oude apparaten op een milieuvriendelijke wijze worden afgevoerd.
2 Bestellen & leveren
2.1 Wat is de levertijd van een PC?
De gemiddelde levertijd is 2 tot 4 werkdagen, dit hangt echter af van het soort PC, en de voorraad van de onderdelen die we gebruiken voor de assemblage van uw PC. Een PC wordt pas geassembleerd (in elkaar gezet) na bestelling. Dit doen we omdat elke PC anders is, en u als klant elke PC naar wens kunt aanpassen. Wilt u een PC voor een bepaalde datum geleverd hebben? neem van vooraf even contact met ons op, dan kijken we wat er mogelijk is!
2.2 Mijn PC is geleverd, maar doet het niet. Wat nu?
Dat is erg vervelend. Hoewel wij alle PC's testen (en installeren in geval van Windows) kan het heel soms wel eens voorkomen dat een PC niet werkt na levering. Doorloop dan eerst de stappen die in het formulier vermeld zijn wat bij de PC geleverd is. Daarin staat o.a. om even te controleren of de monitor op de juiste aansluiting zit. Soms sluit men deze op het moederbord aan, terwijl er in de PC een losse (NVIDIA) videokaart zit, daarop moet de monitor dan aangesloten worden om beeld te krijgen. Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan even contact met ons op.
2.3 Kan ik jullie bellen?
Wij werken als webwinkel (geen normale computerwinkel) waarbij alles online gaat. We hebben geen telefonisch support team. Dit doen we, om de prijzen voor u zo laag mogelijk te houden. Wij zijn dus alleen per e-mail bereikbaar, maar reageren hier altijd snel op. (op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:00 uur) In het weekend zijn wij gesloten, u kunt dan dus maandag een antwoord van ons verwachten.
Wilt u advies, hebt u een vraag over een gewenste aanpassing, wilt u een offerte, een prijsindicatie, of een oplossing voor een probleem? Wij staan dagelijks voor u klaar! Mail ons op [email protected]
2.4 Hebben jullie ook een winkel?
Wij hebben geen computerwinkel waar u direct een PC kunt kopen, wel hebben we een afhaalbalie waar u een PC na bestelling kunt afhalen op afspraak, of waar u langs kunt komen als u eerst advies wilt. Stuur ons even een berichtje als u wilt langskomen met de gewenste dag en tijd.
2.5 Mijn PC werkt niet meer, kan ik deze terug brengen?
Als u een PC bij ons hebt besteld en ontvangen, maar deze onverhoopt na een tijdje niet meer werkt, dan kan deze onder garantie altijd naar ons retour. We zijn een webwinkel waarbij het gebruikelijk is dat de PC dan naar ons opgestuurd wordt. Mocht u deze liever willen langs brengen bij ons, dan is dat in overleg mogelijk op afspraak. Let op: we hebben een afhaalbalie, geen servicebalie. Het is dus niet mogelijk om problemen direct ter plekke op te lossen, dit doen wij liever zo goed mogelijk (haastige spoed is zelden goed!) Een terug gebrachte PC kan dus niet direct weer met u mee naar huis, maar uiteraard zorgen wij ervoor dat deze wel zo snel mogelijk weer gereed is. (Meestal is dit binnen 2 tot 3 dagen, na reparatie bij onze technische dienst)
Wilt u een PC opsturen naar ons, dan kan dit altijd met RMA formulier erbij (zie onze garantie-pagina) U hoeft dit van te voren niet aan ons te melden, dit mag natuurlijk wel, soms kunnen problemen op afstand worden opgelost.